Vann under gulvmatte

Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Mazda 6 og Mazda 626

Vann under gulvmatte

Innlegg vang1 Søn 25 Jul 2010, 18:05

Hei

Har problemer med vann under gulvmattene på passasjer siden på min Mazda 6 2005 stasjonsvogn, det kommer kun når jeg bruker aircondition.
Røret der vannet skal komme ut igjennom brannveggen er ikke tet, har skrudd opp plastkanalen under hanskerommet og ikke noe vann inni der,
så det kommer litt ovenfor virker det som. noen som har peiling hva dette kan være?

Altså null lekasje når AC er skrudd av, kommer også på solfulle dager da det ikke er regn, har ikke takluke..

håper noen kan hjelpe meg med dette, eventuelt sende bilder hvis dere har en løsning.
vang1

Re: Vann under gulvmatte

Innlegg Irmantast Tor 29 Jul 2010, 12:07

Sorry for my english :)
It's a problem in a lot of mazda 6. Problem is in condensation from the A/C. Sometime carpets in back side of the car can be wet too, because there is a pipe of A/C under the seats.
You have to check A/C pipes right after using A/C and see where condensation is moving.
Sometime door plugs is missing, but then on rain water will go in too.
http://www.designs-3d.com
1993 vw passat 2.0 dohc
1992 bmw 320 24v (solgt)
1995 honda civic 1.6 sohc (solgt)
1997 mitsubishi galant 2.5 v6-24v (solgt)
2004 mazda 6 2.0 dohc
Brukerens avatar
Irmantast

Innlegg GTX-Lars Tor 29 Jul 2010, 20:59

Ein venn av meg har akkurat samme problemet i ein ford c-max. Er vel igrunn mykje det samme. Sei ifrå viss du finner feilen. Eg trur det er er drensrøret som er over venstrefoten på passasjersida lekker (tetningen er ikkje tett)
Brukerens avatar
GTX-Lars

Innlegg vang1 Lør 31 Jul 2010, 00:12

GTX-Lars skrev:Ein venn av meg har akkurat samme problemet i ein ford c-max. Er vel igrunn mykje det samme. Sei ifrå viss du finner feilen. Eg trur det er er drensrøret som er over venstrefoten på passasjersida lekker (tetningen er ikkje tett)

jepp er nok drensrøret som lekker, skal prøve å tette skjøten med Tech-7. fant ut at det er selve plastkanalen som går til drensrøret som går igjennom brannveggen som lekker, er ikke noe pakning imellom der, så å tette med tech-7 skal gjøre susen, det blir morgendagens prosjekt, kommer sikkert til å ta noen bilder og si hvordan resultatet ble.

Har montert et ganske så kraftig stereoanlegg i bilen, så tror nok all ristinga ifra bassen som kanskje kan for det, når speilene må justeres hver gang bassen slår så sier det seg nesten selv av en kanskje må tenke på å skru ned lyden før en ødelegger både bilen og hørselen
vang1

Innlegg vang1 Lør 31 Jul 2010, 22:13

Tok desverre ikke noen bilder, men tettet rundt skjøtene på plaskanalen til drenrøret som går ut igjennom brannveggen bak hanskerommet og det ble bra, kjørte bil i ca 40 min med luft på full styrke og 15 grader. og det rann ut vann under bilen ifra drenrøret uten at det kom inn vann i bilen så tipper det er fikset :)
vang1

Gå til Mazda 6 og 626

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester